Sunday 25 September 2011

Takutlah Kepada ALLAH.



Takutlah kamu kepada Allah s.w.t wahai wanita yang suka berdandan dengan bermaam-macam perhiasan di hadapan manusia. Takutlah kepada Allah s.w.t wahai kaum wanita yang keluar rumah dan pergi ke pasar-pasar dengan tidak memakai hijab. Takutlah kepada Allah s.w.t wanita-wanita yang suka berampur dengan lelaki, kamu melihat mereka dan mereka melihat kamu. Ingatlah wahai wanita bahawa perbuatan-perbuatan
itu haram bagimu. 

Takutlah kamu wahai kaum muslimat kepada Allah s.w.t. dab bertaubatlah kamu kepada Allah s.w.t apabila kamu sekalian membuat kemungkaran. DEMI ALLAH SESUNGGUHNYA AZAB ALLAH ITU SANGAT PEDIH.

Wajib atas kamu kaum wanita yang beriman kepada Allah s.w.t dan hari akhirat, menjaga lidanya dan tidak boleh memperdengarkan suaranya kepada orang lelaki yang bukan muhrimnya dan tidak boleh berbicara dengannya, ini adalah kerana suara perempuan itu aurat,tidaklah boleh diperdengarkan kecuali sekadar keperluan yang memerlukan. 
Haram bagimu melihatlelaki selain muhrimmu tanpa uzur (tanpa ada alasan). Wajiblah bagi orang mukmin menghindari diri dari terperosok pada penglihatan yang haram,kerana penglihatan itu laksana anak panah yang dilepaskan dari busur IBLIS.

No comments:

Post a Comment